“AQ Group denkt heel goed mee met de situatie van de eindklant in deze Corona-tijd.”
Via een Corona-proof videoverbinding spraken wij voor deze nieuwsbrief met Frank Huiberts.
Sinds 1 april 2020 is Frank Huiberts als onderhoudscoördinator werkzaam bij 4AMS. “Dit is een collectief, bestaand uit vier bedrijven: Strukton, Engie, Croonwolter&dros en als vierde partij KLM. AMS staat voor Asset Management Services en dit collectief brengt alle specialismen samen en doet het beheer en onderhoud voor ongeveer 100 gebouwen die KLM zelf bezit. Inmiddels heeft 4AMS zijn eigen identiteit gecreëerd.”
Frank was al ruim vier jaar werkzaam voor Strukton toen hij de overstap maakte naar 4AMS. In die periode heeft hij al goede ervaringen opgedaan met AQ Group, “Onder mijn beheer had ik diverse projecten en AQ Group heeft toen de onderhoudswerkzaamheden altijd met een tevreden resultaat uitgevoerd.”
Toen 4AMS vorig jaar startte, was er een eis vanuit KLM om alle lopende contracten op technisch gebied over te nemen, waaronder het contract met AQ Group, om de kennis en kunde te borgen. “We hebben AQ Group dus overgenomen uit het verleden en dit bevalt goed! Het voordeel is dat het personeel van AQ Group precies weet wat er nodig is aan screeningseisen, zij exact weten waar de installaties zich bevinden en wat er gedaan moet worden. Ze kennen de procedures en handelen er ook naar. Door de kennis uit het verleden kunnen ze goed meedenken!”
Op dit moment doet de AQ Group het preventief onderhoud aan de lucht- en waterinstallaties en het beoordelen van de algehele technische staat. Door de coronaperikelen is KLM hard geraakt en stuurt nu heel erg op budget. Om die reden was initieel alleen het wettelijke verplichte onderhoud aan bod. “De restpunten die de monteurs van AQ keurig rapporteren, kunnen wij niet altijd in opdracht geven. We zijn wel gaan opschalen omdat je vanuit technisch oogpunt extra onderhoud zal moeten gaan uitvoeren om de installaties in de toekomst goed te laten functioneren.
AQ Group denkt heel goed mee in de situatie van de eindklant KLM in deze Corona-tijd en heeft hier begrip voor. Door regelmatig overleg komen wij met elkaar tot een oplossing waarbij de klant ook nu kan vertrouwen op haar installaties. Het zal uiteindelijk een meerjarig plan worden en gezien de prettige samenwerking is AQ daar een zeer geschikte partner voor.” aldus Frank.
Frank Huiberts – 4AMSAdmin-PerkAble-20202022-01-25T18:13:59+02:00