Nieuw operationeel systeem zorgt voor snelle rapportages
Een bekend probleem: de werkzaamheden zijn afgerond maar de rapportages laten op zich wachten. Hierdoor kan er door ons én door onze opdrachtgever niet gefactureerd worden met alle nadelige gevolgen van dien. Zonder rapportage geen geld en als we niet oppassen een slechte beoordeling door de klant.
Om tegemoet te komen aan deze ergernis heeft AQ enorm geïnvesteerd in een nieuw operationeel systeem, ons zogenaamde OPS-systeem. De assets met bijbehorende werkzaamheden worden in een planning gezet en deze wordt via een tablet of smartphone uitgelezen door de buitendienstmedewerker. Op de klus kunnen de assets geopend worden door een simpele handeling. Vervolgens worden de assets beoordeeld, de werkzaamheden gemeld en de conditie bepaald. Dit gaat gepaard met foto’s en nog wat opmerkingen. Hierna wordt de rapportage opgeslagen en doorgezet naar kantoor. De binnendienst beoordeelt direct de rapportage en zet deze door naar de opdrachtgever.
Uit onze ervaringen tot nu toe blijkt dat we hiermee een stuk ergernis hebben weggehaald. Immers, we doen het samen. Als onze opdrachtgever snel betaald wordt en een goede beoordeling krijgt, zijn wij ook blij.
Advies nodig?
Neem dan contact met ons op, wij helpen u graag met al uw vragen!